Harmóniában a
természettel
Élje meg életét természetesen! Zöld PiciPiac augusztus 25-én A Grundon! A SZERelem Útján Workshop Pilisszentkereszten augusztus 26-án! A levendula szerelmeseinek

Termékeinkről mondták

Ez a kedvenc krémem. A hideg és a szél a kezem ellensége, eddig csak ez vált be rá, nagyon szeretem. Könnyen beszívódik, tökéletes. :) Köszönet érte.
Holisztikus Hétfő kedvezményes szállítás VeraNatura natúrkozmetikumok Pici Piac - a legkisebbek vására Aromaterapeuták Magyarországi Egyesülete Mamami fórum 100% elégedettségi garancia Holisztikus Élet facebook oldal

Túrázási alapszabályok

Írta: Sophia  |  2014. november 18.

Ha kedvet kaptunk a kirándulásokhoz, fontos néhány alapszabályt tudnunk, mielőtt útnak indulunk.

Kezdjük azzal, hogyan készüljünk fel egy útra. Ha már rutinos túrázók vagyunk, akkor ezek gyorsan adódnak, vagy pont hogy egyre kevesebb biztonsági tartalékkal tudunk elindulni. Ha nem vagyunk még edzettségben, s nem tudjuk biztosan kiszámítani az út idejét, érdemes mindig több élelemmel és itallal készülni, mint ami szükséges lehet normál esetben. Inkább vigyük haza, minthogy amiatt szenvedjünk útközben, hogy éhesek, szomjasak vagyunk! Arról nem beszélve, hogy onnan az út már inkább tortúra, pláne fáradtsággal fűszerezve, mintsem feltöltő időtöltés. Mindenképp fontos kihangsúlyoznom, hogy a pszichés állapotunkat is fel kell mérnünk, ha nagyon fáradtak vagyunk, vagy sok stressz ért minket az elmúlt időkben, a teljesítőképességünk is jelentősen csökken.

A következő pont, az időjárás. Hűvösebb idő esetén vigyünk magunkkal termoszban teát, akár kávét is (nagyon jól regenerál, és erőd ad). Nyáron is praktikus a termosz, mert a melegben nem tud úgy átforrósodni a frissítőnk, mint a műanyagpalackokban (nem beszélve arról, hogy melegben kioldódik a sok ártó vegyület a pet palackokból). Csoki, müzli szelet, olajos magok jó tartalékok, hatékony táplálékok és kiegészítők az útra. Gyümölcsből is érdemes egy-két darabbal készülni, mind a folyadékpótlás, mind a gyors szénhidrát felszívódás miatt.

A ruházat szempontjából készüljünk rétegesen, melegben tudjunk vetkőzni, ha hűl az idő, legyen pulcsink. A nyári túl könnyű ruházatnál azonban számoljunk a bogarakra (pl. kullancs), az ágakra, növényekre, amelyek meg tudják könnyen sérteni a bőrünket. A széldzseki fontos, mert még kellemes hőmérsékletnél is az erős szél nagyon kegyetlen tud lenni! Esőálló öltözék is javasolt minden esetben, még ha napos időt is mondanak az egész napra, egy gyors, nem várt zápor során teljesen elázhatunk. Ha pamut ruházatban kirándulunk, legyen váltópólónk, váltó zoknink, mert nem tud megszáradni időben, és megfázás veszély állhat fenn. A cipőnk legyen a terepviszonyoknak megfelelő! Rövid, könnyű túrára akár sportcipő is jó lehet, egyébként ajánlatos a túracipők használata. Lényeg, hogy legyen kényelmes, ne érje el az ujjunk a cipő orrát, mert a sok lefelé menetnél a láb előrecsúszik, s ez többféle következménnyel is járhat. A cipő keménységét, típusát az utak mértékéhez vegyük, 5-10-15 km-es túrára nem biztos, hogy szükség van a komoly bakancsokra. Új bakancs esetén mindenképpen vigyünk bejáratott váltócipőt!

Legyen nálunk mindig elsősegély felszerelés, „leukoplaszt”, kullancsriasztó, naptej, hideg, esővédő öltözék nálunk! Praktikus az elemlámpa, ha ránk esteledne véletlenül, pót elemekkel együtt.

A legfontosabb, hogy mindig a túra méretéhez pakoljunk, arányosan. A táska nehézségét is érdemes figyelni, mert jelentős energiákat veszíthetünk a súlytöbblet miatt. 5-6 kg-nál semmiképp sem érdemes többet cipelni, egy többnapos sátras túránál pedig 12-13 kg körül álljunk meg. Próbálgassuk, nekünk mi kényelmes, és mik azok, amik ténylegesen fontosak nekünk a zsákban. Nagyobb társaságban való túra esetén nem érdemes 5 db fényképezőgépet cipelni, vagy fejenként egy tábla csokoládét, beszéljünk össze ki-mit hoz.

Ha már beleszerelmesedtünk a sportba, úgy lehet fejleszteni igény szerint a felszerelést: jó hátizsák, könnyű nyári- és komolyabb, télre is megfelelő bakancs, gyorsan száradó, izzadságelvezető öltözék, túrabot, kulacs, kamásli, stb..

Végezetül: a térképet ne hagyjuk otthon :) , lehetőleg frisset vigyünk magunkkal, mert néhány évenként tudnak módosulni a festett jelzések útvonalai! (Társaságoknál több térkép is javallt az esetleges leszakadások miatt).

 

Fotók:
www.gleccserles.hu
http://www.bevezetem.hu/cikk/egy-kis-turazas-nagyborzsony-es-nagyirtaspuszta-kozott-4

 

 

Ezek a cikkek is érdekelhetnek

Aktív kézápolás kívül-belül télvíz idején

2016. november 24.

Itt a tél, ilyenkor a kezünk bőre, a körmeink sokkal nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, mint máskor. A faggyútermelés csökken, a bőr veszít rugalmasságából, így akár a mindennapi munka során is sérülhet. A kéz sok mindent elárul a tulajdonosáról, a szép kéz nem csak a megfelelő ápoláson múlik, de az egészségi állapotot is tükrözheti. 

Téli hideg és a megfázás

2017. január 20.

Téli hideg, influenza? Piros orr, kisebesedett ajkak? Ki ne ismerné ezeket a jelenségeket, főképp így januárban.

Tisztító kúrák és a böjt

2015. február 18.

Sok fórumon lehet olvasni hasznos jótanácsokat, pontos leírásokat különböző tisztító kúrákról és átlényegítő böjti napokról. A következő sorokban összeszedtük azokat a főbb pontokat, mellyel saját ütemünkben indíthatjuk el tisztulási folyamatunkat.

"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra..."
Weöres Sándor