Harmóniában a
természettel
0
Rendezvények
Termékeinkről mondták
Télen kisiskolás gyerekemen hirtelen lángolt fel az ekcéma. Egész télen ez a krém tartotta kordában az újabb és újabb foltokat. Néhány nap alatt a lángoló vörös, vérző foltokból egyenetlen felületű, bőrszínű (tüskés) területeket varázsolt. Nem kellett szteroidos krémeket kennünk.
Pici Piac - a legkisebbek vására Fehérvár Holisztikus Hétfő kedvezményes szállítás VeraNatura natúrkozmetikumok 100% elégedettségi garancia Holisztikus Élet facebook oldal

Mozogjunk! De miért is?!

Írta: Sophia  |  2015. január 06.

A karácsonyi dínom-dánomok után, és újévi fogadalmak miatt ismét felmerül legtöbbünkben a mozgás szükségességégének gondolata. Elméletben tudjuk, hogy egészséges, és egyszerűen csak KELL, de pusztán azért, mert ez egy Tény, el fogjuk-e kezdeni?!

Miért is jó nekünk igazából a mozgás? Gyűjtsük most össze felsorolás szintjén, mégis mi mindenre hat bizonyítottan! Aztán álljunk át a másik oldalra, és nézzük meg a kontra érveket is, némi érzelemmel fűszerezve! Mi mindent szoktunk végighallgatni másoktól, vagy éppen mi magunktól felsorolni ellene!

  • Nos, a legtriviálisabb, hogy fizikai állapotunkat javítja mindennemű aktív mozgás (a „fedettpályás távolbanézés” így érzékelhetően nem teszi ezt).
  • Javítja a vérkeringést, fokozza az anyagcserét. Így tisztulnak az ereink, a méreganyagok könnyebben kidolgozásra kerülnek. Azáltal, hogy sejtjeink ösztönzést kapnak a munkára, energia szabadul fel, ami a méregtelenítési folyamattal együtt felkönnyebbedést hoz létre. Sőt, ezáltal fiatalító hatása is van, mert a sejtek könnyebben újulnak meg!
  • A különböző mozgásfajták során erősíthetjük izületeinket, szalagjainkat, nemcsak izmainkat. Erősíthetőek a csontok is. A pszichés állapotról nem is beszélve!
  • Kitartásra nevel, harmonizál, fejleszti a koncentrációt! Önállóságra, vagy épp csoportban való együttműködésre sarkall.
  • Kikapcsol, mert sport közben csak a mozgásra figyelünk (jó esetben), így feltölt minket pszichés fáradtságunkból, vagy lanyhultságunkból. A kismértékű adrenalin termelődése jótékonyan élénkít, frissít. Kimozdít a napok sodrásából!
  • Beállt, rugalmatlan részeinket oldja, gondoljunk csak egy egyszerű nyújtásra! Ez visszahat a lelkiállapotunkra is, hisz ha látjuk, hogy mennyivel többre vagyunk képesek, szívesebben küzdünk meg a következő feladattal is. Így oldódnak a testi és a lelki blokkjaink is egyszerre! És ha tényleg élvezettel csináljuk, vidámak leszünk, mosolygunk, és napról-napra egyre szebbé válunk. :) Csodálatos, nem? Egy dolog mennyi mindenre hat! Kell ennél több?
  • A fogyást még nem is írtam! Pedig jelentős „mellékhatás”.

Hát igen - mondja a kontra oldal. Ez mind szép és jó, de… és jönnek az ellenérvek: 

  • Rá kell készülni! Általában kell váltó ruha, amit cipelni kell napközben. Kitérőt kell tenni hazafelé, vagy pont, hogy a munka, vagy suli utáni hazaérést követő kényelemből újra ki kell mozdulni.
  • Ki szeret megizzadni?! Ez önmagában is érthetetlen.. Mások előtt kínlódni? Küzdeni az újabb gyakorlattal, vagy ügyetlenkedni? A másik úgyis ügyesebb, de ha nem, akkor szebb, vagy legalább a párja érte jön az óra után.
  • Aztán, a vérnyomásom megnő, kipirul az arcom, és olyankor nagyon csúnya vagyok.
  • Az edzés után jól esne egy zuhany, vagy átöltözés, de nincs megfelelő környezet, hát így nem lehet hazaindulni.
  • Mindenki azt nézi, hogy én mint csinálok. Elkezd szúrni az oldalam, nem kapok rendesen levegőt, az agyamba is vér tolul, s megváltozik a testem normál működése. Ijesztő! Miért kell ennyi izgalom? Utálom az adrenalint, minek a plusz stressz?!
  • Ha nem akarok extra dolgokat csinálni, nem is kell hozzá edzettség! A végén még megsérülök, az izomlázról nem is beszélve.
  • Miért ne működne a szervezetem enélkül is jól? Eddig sem volt semmi bajom!

Valahogy így nézhet ki a két oldal nézőpontja. Biztosan kihagytam még jó néhány gondolatot. A fő kérdés az, hogy melyik oldalt szeretnénk erősíteni? Aki tesz magáért, vagy aki csak a kifogásokat keresi? Minek állunk igazán ellen, mi gátol bennünk mélyen abban, hogy gondoskodjunk testünk egészségéről?

Millió meg egy mozgástípus van, csak lehet nem is gondolunk rá, pedig vannak könnyen elérhető lehetőségek is. Nem kell sportolónak lenni ahhoz, hogy a napi, az egészség megőrzéséhez szükséges mozgásmennyiséget elvégezzük, és még örömünk is teljen benne! Cikkeink ebben a témában szeretnének támpontot adni, megismertetni a mozgáskultúrák egy-egy szeletével, így ismereteink is tágulnak. Különös hangsúly lesz azon, hogy bemutassuk, milyen egyszerű a testalkathoz, személyiséghez legmegfelelőbb megoldást megtalálni, amelyekhez egyáltalán nem kell sok kényelmetlen kört futni.

Kellemes szemezgetést a továbbiakban, és mozgásra fel! :)

 

Ezek a cikkek is érdekelhetnek

Itt a tavaszi megújulás ideje!

2015. február 17.

Lezárult a farsangi időszak, hamvazószerdával megkezdődik a Nagyböjt, és ezzel párhuzamosan elérkezett az ideje a tavaszi nagytakarításnak, testünk tisztításának! Sokan nem is gondolnak rá, mennyire fontos, hogy a tavaszi tisztítókúrát, böjtnapokat nem csak a test szintjén kell megélni!

A böjt és a mozgás kapcsolata

2015. február 18.

Szervezetünk felfrissítése nem létezhet testünk átmozgatása nélkül, így elengedhetetlen a mozgás belső tisztulási napjaink alatt, és tavaszi felfrissülésünk során.

Túrázási alapszabályok

2014. november 18.

Ha kedvet kaptunk a kirándulásokhoz, fontos néhány alapszabályt tudnunk, mielőtt útnak indulunk.