Harmóniában a
természettel
0
Rendezvények
Termékeinkről mondták
A leírás tökéletesen igaz, vaj puha, könnyen kenhető. Sarokra, kézre,ajakra azonnali segítség. Valóban praktikusabb a tégelyes,mint a tömbös. Diszkré,finom shea vaj illata van.
Pici Piac - a legkisebbek vására Fehérvár Holisztikus Hétfő kedvezményes szállítás VeraNatura natúrkozmetikumok 100% elégedettségi garancia Holisztikus Élet facebook oldal

A böjt és a mozgás kapcsolata

Írta: Sophia  |  2015. február 18.

Szervezetünk felfrissítése nem létezhet testünk átmozgatása nélkül, így elengedhetetlen a mozgás belső tisztulási napjaink alatt, és tavaszi felfrissülésünk során. Testünk átmozgatására szerencsére sok lehetőség adódik, hisz bármilyen erőltetés nélkül végezhető mozgásforma vagy sport ideális lehet, nem beszélve a korábbi cikkünkben felsorolt légző gyakorlatok, szaunázás és masszázsok szerepéről, működéséről.  Ha mértéket tartunk, és nem a maratoni győzelemre készülünk, ajánlott a szokásos edzésformánk is.  Nem szabad testünket túlerőltetni, hisz a tisztító kúrák, és böjti napok alatt szervezetünk máshogyan működik, az energiáival másképpen gazdálkodik! Jelentős sporttevékenység mellett a személyi edzővel, dietetikusunkkal szükséges egyeztetni!

Ebben az időszakban praktikus szempont a mozgásformákat az igazán tiszta levegőn végezni. Például, ha szeretünk futni, most ne a városi közlekedés melletti métereket válasszuk, hanem látogassunk el egy parkba, erdőbe, tisztásra, hogy tüdőnk, sejtjeink igazán tisztulhassanak, szellemünk is töltődni tudjon! Vagy jó idő esetén beszéljünk trénerünkkel, hogy a termi óránkat helyezzük át a szabad levegőre!  Keressünk új lehetőségeket, amiket még nem próbáltunk! Ezt egyszerű edzőtermi környezetben is megtehetünk, vagy a már látogatott fittness központukban ellátogathatunk egy párhuzamos órára. Lényeg, hogy élvezzük!

A böjtölés, és a tisztító kúrák során igazán ajánlott mozgásforma a pilates, a jóga, a séta, a kényelmes kocogás, az úszás és a tai chi. Mindenképp harmonikusan, tudatosan kell készülni, és így átélni az erre szánt időt! Figyeljük meg közben testünket, tudatosítsuk érzeteinket, a bennünk zajló változásokat, a környezetünket, a légzésünket! A böjt nem csak a fizikális tisztulásról szól, hanem lelkünk feltöltéséről is! Tudatosságunkat mélyítsünk, miközben nyirokrendszerünk működését fokozzuk. A mozgás napi mennyiségét, rendszerességét szabjuk személyhez, miközben figyeljünk arra, mit mikor végzünk. Kora reggeli és esti órákra más mozdulatok megfelelőek!

Reggel csak néhány, beindító mozdulat, nyújtás, jóleső nyújtózkodás, egész testünk könnyű átmozgatása javallt, így például a jógából ismert Napüdvözlet megfelelő lehet, mely során légzésünket is harmóniába hozzuk testünk működésével. Az esti órákra könnyű relaxáló mozdulatok, és nyugtató légző gyakorlatokat ajánlunk. Napközben bármely mozgásformát végezhetjük, az étkezések figyelembevételével (fő étkezések után 1 órával aktív mozgás nem ajánlott, jógánál ez inkább 2-3 óra). Ajánlottak a veséket, belső szerveket átmozgató mozdulatok, gyakorlatok, így például a jógából is ismert csavarodó ászanák, vagy hasprések, melyek szinonímái megtalálhatóak különböző gyógytornákban is.

Kellemes tisztulást kívánunk a mozgás igazi örömeink keresztül!

 

Fotó:
hazipatika.hu

 

Ezek a cikkek is érdekelhetnek

Tisztító kúrák és a böjt

2015. február 18.

Sok fórumon lehet olvasni hasznos jótanácsokat, pontos leírásokat különböző tisztító kúrákról és átlényegítő böjti napokról. A következő sorokban összeszedtük azokat a főbb pontokat, mellyel saját ütemünkben indíthatjuk el tisztulási folyamatunkat.

Farsang farka, hamvazószerda és torkos csütörtök

2015. február 20.

A hagyományos farsangi időszak Vízkereszttől Hamvazószerdáig tart. Míg a farsanghoz a keresztény ünnepkörben nem kötődik jelentős vallási ünnep, inkább a gazdag néphagyományokra épül, addig a farsangi mulatságok végét jelentő „karnevál” lezárása után kezdődik meg a a keresztény egyház legfontosabb ünnepére való felkészülés.

Gyors medvehagymás leves

2017. március 26.

Ilyenkor tavasszal, amint kibújnak az első zöldek, rögtön ihatjuk a zöld turmixokat, amik nagyon egészségesek. Azonban ha meleg folyadékra vágyunk, akkor nekem az első számú kedvencem valamilyen zöld krémleves.